Zaproszenie na sesję Rady Miasta 26 czerwca 2015
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 22, czerwiec 2015 08:35
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 26 czerwca 2015r o godz. 12.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Porządek obrad:
Czytaj więcej: Zaproszenie na sesję Rady Miasta 26 czerwca 2015
Zaproszenie na sesję Rady Miasta 29 maja 2015
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 25, maj 2015 15:46
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 29 maja 2015r o godz. 1200 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Porządek obrad:
Czytaj więcej: Zaproszenie na sesję Rady Miasta 29 maja 2015
Zaproszenie na sesję Rady Miasta 30 kwietnia 2015
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 23, kwiecień 2015 13:24
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 30 kwietnia 2015r o godz. 1100 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Porządek obrad:
Czytaj więcej: Zaproszenie na sesję Rady Miasta 30 kwietnia 2015
Zaproszenie na sesję Rady Miasta
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 15, kwiecień 2015 14:47
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 20 kwietnia 2015r o godz. 11.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Zaproszenie na sesję Rady Miasta 20 marca 2015
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 16, marzec 2015 11:37
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 20 marca 2015r o godz. 1200 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Porządek obrad:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad Sesji Rady Miasta.
- Przyjęcie protokołu z V Sesji Rady Miasta.
- Sprawozdanie z realizacji uchwał z ostatniej sesji i działalności Burmistrza Miasta.
- Interpelacje i wnioski radnych.
Czytaj więcej: Zaproszenie na sesję Rady Miasta 20 marca 2015
Zaproszenie na sesję Rady Miasta
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 17, luty 2015 15:00
- Józef Sokolik
Informuję, iż w dniu 20 lutego 2015r o godz. 1100 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Wysokiem Mazowieckiem obradowała będzie Rada Miasta.
Zapraszam do wzięcia udziału w obradach.
Porządek obrad:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad Sesji Rady Miasta.
- Przyjęcie protokołu z IV Sesji Rady Miasta.
I Sesja Rady Miasta
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 01, grudzień 2014 15:12
- Urząd Miasta
„Wierny Konstytucji i praw Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.” Sława te wypowiedzieli w dniu 28 listopada 2014 roku, nowo wybrani radni miasta Wysokie Mazowieckie, kadencji 2014-2018, zebrani na pierwszej sesji, zwołanej przez Komisarza Wyborczego w Łomży. Radni mimo, że zostali wybrani 16 listopada, swój mandat sprawują od momentu złożenia ślubowania.
Sesje inauguracyjną VII kadencji, otworzył i do momentu wyboru przewodniczącego, prowadził radny senior Pan Stanisław Chmielewski. Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej Pan Andrzej Łapiński, po przedstawieniu sprawozdania z działalności komisji, wręczył każdemu nowo wybranemu radnemu zaświadczenie o wyborze na radnego. Najmłodszy wiekiem radny, Pan Damian Podbielski przeczytał tekst ślubowania i wywoływał każdego osobiście do złożenia uroczystego ślubowania na sztandar miasta.
ABSOLUTORIUM ZA 2013 ROK
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 03, lipiec 2014 12:08
- Urząd Miasta
Do 30 czerwca każdego roku Rada Miasta ma ustawowy obowiązek dokonać analizy wykonania budżetu za rok miniony i udzielić, bądź nie udzielić absolutorium burmistrzowi.
Sesja Rady Miasta Wysokie Mazowieckie, na której rozpatrywano wniosek komisji rewizyjnej o udzielenie absolutorium odbyła się 25 czerwca 2014 roku.
KOMISJE RADY MIASTA
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 07, luty 2013 23:56
- Super User
1. Komisja Finansowa
Do kompetencji Komisji Finansowej należy:- opiniowanie projektów uchwał budżetu miasta oraz sprawozdań z działalności finansowej,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, między innymi nabycie oraz obciążenie nieruchomości gruntowych,
- wydzierżawianie lub najem tych nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,
- opiniowanie długoterminowych pożyczek i zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji oraz remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Miasta,
- opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta dotyczących zakresu finansowania działalności Rad Osiedlowych oraz przekazywania im składników mienia,
- ocenianie wniosków i postulatów mieszkańców miasta (Rad Osiedlowych),
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie współpracy z innymi organami.
2. Komisja Funkcjonowania Miasta
Do kompetencji Komisji Funkcjonowania Miasta należy:
- opiniowanie zadań z zakresu infrastruktury technicznej, zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
- opiniowanie zadań dotyczących ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego,
- ocena stopnia zaspokojenia miasta w wodę, energię cieplną i systemy kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
- ocena funkcjonowania wysypiska i systemu oczyszczania miasta,
- ocena stanu zieleni i ochrony powietrza przez zanieczyszczeniami,
- opiniowanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących utrzymanie czystości cieków wodnych i zbiorników,
- prowadzenie analiz potrzeb mieszkaniowych i infrastruktury towarzyszącej,
- opracowanie wniosków mających na celu utrzymanie i poprawę porządku i bezpieczeństwa w mieście,
- monitorowanie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz osiedli,
3. Komisja ds. Rodziny i Polityki Społecznej
Do kompetencji Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej należy:
- ocena sytuacji rodzin na terenie miasta,
- podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji rodzin,
- analizowanie problematyki z zakresu pomocy społecznej,
- opiniowanie miejskiego planu pomocy społecznej,
- opiniowanie funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- opiniowanie w zakresie problematyki związanej z pomocą rodzinom zagrożonym patologiami,
- opiniowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- analiza potrzeb społecznych w zakresie mieszkalnictwa i możliwości ich zaspokojenia,
- ocena funkcjonowania placówek opieki społecznej,
- opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
- wspieranie działań z zakresu opieki społecznej i ochrony zdrowia w obszarach wspólnych celów,
4. Komisja Kultury i Oświaty
Do kompetencji Komisji Kultury i Oświaty należy:
- opiniowanie spraw z zakresu kultury i oświaty,
- opiniowanie projektów tworzenia, przekształcania i likwidacji placówek miejskich oraz ich struktury organizacyjnej, sposobu powoływania kierowników tych placówek,
- opiniowanie projektu budżetu miasta oraz sprawozdań z jego wykonania w częściach dotyczących działania komisji oraz budżetów (planów finansowych) podległych placówek,
- ocena funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- stworzenie warunków do rozwoju szkolnictwa na wszystkich poziomach,
- opiniowanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,
- analiza działalności miejskich placówek kultury (MOK, biblioteka)
- wspieranie lokalnej twórczości i rozwoju sztuki w zakresie literatury, plastyki, muzyki, teatru, techniki i innych dziedzin,
- upowszechnianie dziedzictwa (tradycji) i historii miasta,
- analiza problemów związanych z ochroną zabytków i cmentarzy,
- opiniowanie inicjatyw dotyczących:
- nadania honorowego obywatela miasta,
- nadawania innych tytułów honorowych, wyróżnień i orderów,
- wznoszenia pomników,
- nadawania placówkom miejskim sztandarów i imion patronów,
- nadawania imion ulicom i placom,
- promowanie działalności wybitnych mieszkańców miasta (nauczycieli, uczniów, twórców kultury, sportowców, działaczy społecznych) i udzielanie im wsparcia,
- analizowanie planów i wyników pracy placówek prowadzących działalność rekreacyjną, sportową i turystyczną,
- ocena imprez masowych organizowanych przez różne podmioty na terenie miasta,
- współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w zakresie kultury, oświaty i sportu, szczególnie z prowadzącymi działalność pozalekcyjną i pozaszkolną dla młodzieży, seniorów i osób niepełnosprawnych,
- wspieranie inicjatyw młodzieży i na rzecz młodzieży prowadzących do rozwoju ich samorządności i aktywności lokalnej oraz pozytywnego wypełniania czasu wolnego,
- współpraca z lokalnymi ośrodkami komunikacji masowej.
5. Komisja Rewizyjna
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- opiniowanie wykonania budżetu gminy,
- występowanie z wnioskiem do rady miasta w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium burmistrzowi,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli