Komisje

1. Komisja Finansowa

Do kompetencji Komisji Finansowej należy:

  • opiniowanie projektów uchwał budżetu miasta oraz sprawozdań z działalności finansowej,
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, między innymi nabycie oraz obciążenie nieruchomości gruntowych,
  • wydzierżawianie lub najem tych nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,
  • opiniowanie długoterminowych pożyczek i zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji oraz remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Miasta,
  • opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta dotyczących zakresu finansowania działalności Rad Osiedlowych oraz przekazywania im składników mienia,
  • ocenianie wniosków i postulatów mieszkańców miasta (Rad Osiedlowych),
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie współpracy z innymi organami.

2. Komisja Funkcjonowania Miasta

Do kompetencji Komisji Funkcjonowania Miasta należy:

  • opiniowanie zadań z zakresu infrastruktury technicznej, zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
  • opiniowanie zadań dotyczących ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego,
  • ocena stopnia zaspokojenia miasta w wodę, energię cieplną i systemy kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
  • ocena funkcjonowania wysypiska i systemu oczyszczania miasta,
  • ocena stanu zieleni i ochrony powietrza przez zanieczyszczeniami,
  • opiniowanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
  • opiniowanie przedsięwzięć obejmujących utrzymanie czystości cieków wodnych i zbiorników,
  • prowadzenie analiz potrzeb mieszkaniowych i infrastruktury towarzyszącej,
  • opracowanie wniosków mających na celu utrzymanie i poprawę porządku i bezpieczeństwa w mieście,
  • monitorowanie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
  • opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz osiedli,

3. Komisja ds. Rodziny i Polityki Społecznej 

Do kompetencji Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej należy:

  • ocena sytuacji rodzin na terenie miasta,
  • podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji rodzin,
  • analizowanie problematyki z zakresu pomocy społecznej,
  • opiniowanie miejskiego planu pomocy społecznej,
  • opiniowanie funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
  • opiniowanie w zakresie problematyki związanej z pomocą rodzinom zagrożonym patologiami,
  • opiniowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • analiza potrzeb społecznych w zakresie mieszkalnictwa i możliwości ich zaspokojenia,
  • ocena funkcjonowania placówek opieki społecznej,
  • opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
  • wspieranie działań z zakresu opieki społecznej i ochrony zdrowia w obszarach wspólnych celów,

4. Komisja Kultury i Oświaty

Do kompetencji Komisji Kultury i Oświaty należy:

  • opiniowanie spraw z zakresu kultury i oświaty,
  • opiniowanie projektów tworzenia, przekształcania i likwidacji placówek miejskich oraz ich struktury organizacyjnej, sposobu powoływania kierowników tych placówek,
  • opiniowanie projektu budżetu miasta oraz sprawozdań z jego wykonania w częściach dotyczących działania komisji oraz budżetów (planów finansowych) podległych placówek,
  • ocena funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  • stworzenie warunków do rozwoju szkolnictwa na wszystkich poziomach,
  • opiniowanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,
  • analiza działalności miejskich placówek kultury (MOK, biblioteka)
  • wspieranie lokalnej twórczości i rozwoju sztuki w zakresie literatury, plastyki, muzyki, teatru, techniki i innych dziedzin,
  • upowszechnianie dziedzictwa (tradycji) i historii miasta,
  • analiza problemów związanych z ochroną zabytków i cmentarzy,
  • opiniowanie inicjatyw dotyczących:
  • nadania honorowego obywatela miasta,
  • nadawania innych tytułów honorowych, wyróżnień i orderów,
  • wznoszenia pomników,
  • nadawania placówkom miejskim sztandarów i imion patronów,
  • nadawania imion ulicom i placom,
  • promowanie działalności wybitnych mieszkańców miasta (nauczycieli, uczniów, twórców kultury, sportowców, działaczy społecznych) i udzielanie im wsparcia,
  • analizowanie planów i wyników pracy placówek prowadzących działalność rekreacyjną, sportową i turystyczną,
  • ocena imprez masowych organizowanych przez różne podmioty na terenie miasta,
  • współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w zakresie kultury, oświaty i sportu, szczególnie z prowadzącymi działalność pozalekcyjną i pozaszkolną dla młodzieży, seniorów i osób niepełnosprawnych,
  • wspieranie inicjatyw młodzieży i na rzecz młodzieży prowadzących do rozwoju ich samorządności i aktywności lokalnej oraz pozytywnego wypełniania czasu wolnego,
  • współpraca z lokalnymi ośrodkami komunikacji masowej.

5. Komisja Rewizyjna 

 Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  • opiniowanie wykonania budżetu gminy,
  • występowanie z wnioskiem do rady miasta w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium burmistrzowi,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli

Odsłony: 117

Scroll to Top