1. Komisja Finansowa
Do kompetencji Komisji Finansowej należy:
- opiniowanie projektów uchwał budżetu miasta oraz sprawozdań z działalności finansowej,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, między innymi nabycie oraz obciążenie nieruchomości gruntowych,
- wydzierżawianie lub najem tych nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,
- opiniowanie długoterminowych pożyczek i zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji oraz remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Miasta,
- opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta dotyczących zakresu finansowania działalności Rad Osiedlowych oraz przekazywania im składników mienia,
- ocenianie wniosków i postulatów mieszkańców miasta (Rad Osiedlowych),
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie współpracy z innymi organami.
2. Komisja Funkcjonowania Miasta
Do kompetencji Komisji Funkcjonowania Miasta należy:
- opiniowanie zadań z zakresu infrastruktury technicznej, zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
- opiniowanie zadań dotyczących ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego,
- ocena stopnia zaspokojenia miasta w wodę, energię cieplną i systemy kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
- ocena funkcjonowania wysypiska i systemu oczyszczania miasta,
- ocena stanu zieleni i ochrony powietrza przez zanieczyszczeniami,
- opiniowanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących utrzymanie czystości cieków wodnych i zbiorników,
- prowadzenie analiz potrzeb mieszkaniowych i infrastruktury towarzyszącej,
- opracowanie wniosków mających na celu utrzymanie i poprawę porządku i bezpieczeństwa w mieście,
- monitorowanie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz osiedli,
3. Komisja ds. Rodziny i Polityki Społecznej
Do kompetencji Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej należy:
- ocena sytuacji rodzin na terenie miasta,
- podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji rodzin,
- analizowanie problematyki z zakresu pomocy społecznej,
- opiniowanie miejskiego planu pomocy społecznej,
- opiniowanie funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- opiniowanie w zakresie problematyki związanej z pomocą rodzinom zagrożonym patologiami,
- opiniowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- analiza potrzeb społecznych w zakresie mieszkalnictwa i możliwości ich zaspokojenia,
- ocena funkcjonowania placówek opieki społecznej,
- opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
- wspieranie działań z zakresu opieki społecznej i ochrony zdrowia w obszarach wspólnych celów,
4. Komisja Kultury i Oświaty
Do kompetencji Komisji Kultury i Oświaty należy:
- opiniowanie spraw z zakresu kultury i oświaty,
- opiniowanie projektów tworzenia, przekształcania i likwidacji placówek miejskich oraz ich struktury organizacyjnej, sposobu powoływania kierowników tych placówek,
- opiniowanie projektu budżetu miasta oraz sprawozdań z jego wykonania w częściach dotyczących działania komisji oraz budżetów (planów finansowych) podległych placówek,
- ocena funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- stworzenie warunków do rozwoju szkolnictwa na wszystkich poziomach,
- opiniowanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,
- analiza działalności miejskich placówek kultury (MOK, biblioteka)
- wspieranie lokalnej twórczości i rozwoju sztuki w zakresie literatury, plastyki, muzyki, teatru, techniki i innych dziedzin,
- upowszechnianie dziedzictwa (tradycji) i historii miasta,
- analiza problemów związanych z ochroną zabytków i cmentarzy,
- opiniowanie inicjatyw dotyczących:
- nadania honorowego obywatela miasta,
- nadawania innych tytułów honorowych, wyróżnień i orderów,
- wznoszenia pomników,
- nadawania placówkom miejskim sztandarów i imion patronów,
- nadawania imion ulicom i placom,
- promowanie działalności wybitnych mieszkańców miasta (nauczycieli, uczniów, twórców kultury, sportowców, działaczy społecznych) i udzielanie im wsparcia,
- analizowanie planów i wyników pracy placówek prowadzących działalność rekreacyjną, sportową i turystyczną,
- ocena imprez masowych organizowanych przez różne podmioty na terenie miasta,
- współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w zakresie kultury, oświaty i sportu, szczególnie z prowadzącymi działalność pozalekcyjną i pozaszkolną dla młodzieży, seniorów i osób niepełnosprawnych,
- wspieranie inicjatyw młodzieży i na rzecz młodzieży prowadzących do rozwoju ich samorządności i aktywności lokalnej oraz pozytywnego wypełniania czasu wolnego,
- współpraca z lokalnymi ośrodkami komunikacji masowej.
5. Komisja Rewizyjna
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- opiniowanie wykonania budżetu gminy,
- występowanie z wnioskiem do rady miasta w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium burmistrzowi,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli
Odsłony: 117